Jassiel Palenzuela (La Habana, 1989)

Basically Jassiel Palenzuela seeks to incite arbitrariness in his work, accentuate the contradictions and disguise the controversy, it is a discourse that chooses the parable as irony and aesthetics as a distraction, which ends up clouding the view and numbing the senses. In aesthetics there is irony.
His work close to pop has its origins, specifically in the didactic videogame industry for children, the use of this decontaminated light aesthetic of toxins, which presupposes the children’s universe, triggers the cynicism and irony in his works, loading them with concerns of existential, social or political character.

Básicamente Jassiel Palenzuela busca incitar la arbitrariedad en su obra, acentuar las contradicciones y disimular la polémica, es un discurso que opta por la parábola como ironía y la estética como distracción, que termina por nublar la vista y adormecer los sentidos. En la estética se haya la ironía.
Su trabajo cercano al pop tiene sus orígenes, específicamente en la industria del videojuego didáctico para niños, el uso de esta estética light descontaminada de toxinas, que presupone el universo infantil, dispara el cinismo y la ironía en sus obras, al cargarlas de inquietudes de carácter existencial, social o político.

© 2018 CdeCuba Art Collection. Developed by HabanaWebs